Mangga Oh Mangga


Mangga Oh Mangga | Assalamualaikum, siapa tak kenal dengan mangga, rata-rata rakyat Malaysia sangat meminati buah ini, apatah lagi buah ini senang didapati dan murah harganya, di musim pkp ini memamg ramai yang buat delivery makanan termasuklah jeruk mangga, maafkan sha membuatkan korang terliur melihatnya, malangnya sha tak berapa minat dengan buah ini dan ini kali pertama sha makan mangga ketika mengandungkan anak kedua ini.

Berbeza dengan kandungan pertama, sha kalau tak dapat mangga memang akan menangis, sampai  sha buat sendiri jeruk simpan di peti sejuk, sha sorang ja yang makan, nikmatnya rasa makan sejuk-sejuk, tapi kandungan kedua ni, seriusly, sha makan tapi tak berapa nak makan, even tak mengandung pun sha tak berapa suka dengan mangga sebab dia masam haha...maafkan sha wahai pengemar mangga.

Nak dijadikan cerita, dah tak teringin nak makan, mana pula dapat jeruk mangga time pkp ni? ah adik sha jadi runner hantar makanan, sha baru tahu dia buat cod, kalau tahu hari tu suruh dia yang beli mask haha..maybe jeruk yang ini order lebihan so dia malas mau pulangkan balik, dan dia pun paksa sha ambil, walaupun bagi free sha tetap tolak, hahaha..mangga ni dah 3 hari dalam peti sejuk, sha makan dengan nasi 3 ketul ja then simpan balik..tak masam juga cuma tak teringin haha..

Kiranya banyak jugala perbezaan mengandungkan edan dan adiknya ni, mungkin lain jantina? sha pun tak ada pengalaman, scan pun belum lagi, tapi apapun jantina Allah beri, sha terima dengan hati yang senang..anak rezeki Allah..

Ok dah jam 12 jom tidur..hihi

2 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. waaaa manga sedap tu

    https://www.oohsenyum.com/

    ReplyDelete
  2. pengalaman dan kehendak masa mengandung ni selalunya lain-lain..
    Kali ini memang tak suka mangga ye..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post