Bayaran Fasa 1 - Bantuan Prihatin Nasional Pada 6 April Ini



Bayaran Fasa 1 - Bantuan Prihatin Nasional Pada 6 April Ini | Assalamualaikum, syukur alhamdulilah bantuan BPN akan dibayar secara berperingkat pada isnin depan setelah PM kita umumkan di berita tempoh hari. Sedikit sebanyak dapat mengurangkan beban yang ditanggung oleh rakyat akibat perintah kawalan pergerakan ini dikeluarkan sejak 18 Mac lalu.
Baca : Terima Kasih PM
Duit yang kita dapat tu, gunakanlah sebaik mungkin ya, besar kemungkinan PKP ini akan dilanjutkan, kita tunggu pengumuman dari Perdana Menteri 10 April ni, so bila dah dapat bantuan tu, rancang lah sehabis mungkin, beli lah stok makanan yang memadai. bayar bil yang patut, bayar rumah sewa, bayar hutang yang ada, jangan tambah hutang lagi, jangan beli emas dulu haha..simpan duit untuk kegunaan masa depan, sebab gaji bulan 3 dapat half saja.

Yang penting korang teruskan duduk rumah, bila dapat bantuan tu, jangan berpusu-pusu pergi bank keluarkan duit, sekarang kan dah boleh check guna online banking, kalau boleh pakai kad debit ja untuk buat pembayaran bila korang belanja.

Sekian entry sha hari ini, hihi semoga dunia cepatlah sembuh dari covid-19

2 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. lambat sikit isi ritu.. huurm status permohonan diterima saja..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah buat yang dah terima.. semoga digunakan sebaiknya.. panjang lagi PKP ini..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post