Google Adsense Approved dan 3.3k Page Views

Assalamualaikum dan salam aidiladha, pastinya ramai yang balik ke kampung halaman masing-masing untuk merayakan hari qurban pada tahun ini jatuh pada hari jumaat yang mulia. Untuk halaman khas dua dalam satu ini, Alhamdulilah, akhirnya penantian untuk iklan Google Adsense telah pun diluluskan.


Ini antara impian seorang blogger yang baru terfikir untuk mengaktifkan diri kembali ke dalam dunia blogger, sekaligus berjaya memecahkan rekod peribadi blog ini Page View 2k, dua hari yang lepas, dimana page view blog Opzzpinky sebanyak 3, 377 pada hari khamis, 31 Ogos 2017 mendapat sambutan kerana halaman Hari dan Doa Arafah 2017

Beberapa tips sha kongsikan dihalaman Page View 2k, ingin sha tambahkan sedikit tips selepas menghantar permohonan google adsense, korang akan tunggu sampai 3 hari untuk menunggu keputusan, bilamana dalam tempoh itu, korang hendaklah berusaha untuk menaikkan page view di blog korang untuk menarik minat pihak Google Adsense meluluskan permohonan. Cadangan sha minimum page view untuk sehari adalah 1000 - 2000 page view.

Selepas google adsense diluluskan, korang boleh rujuk pada halaman Akaun Adsene sudah lulus - apa perlu buat? oleh Cikgu WayneHarraz, tapi dalam pemerhatian sha, Google Adsense sendiri telah memasukkan kod iklan tersebut ke dalam blog sha. Hanya korang perlu aktifkan dalam akaun Google Adsense dahulu, itu sha kurang pasti, sebab nak edit iklan yang ada di bawah post entry pun sha tidak tahu, kalau korang perasan double kan?

Itu sahaja entry di petang aidiladha, sha pun baru siap cuci piring, keluarga singgah beraya tadi, terus cepat-cepat pasang iklan Google Adsense, maklumlah teruja Google Adsense diterima. Alhamdulilah lega rasa iklan Google Adsense dah pasang, sha doakan korang lulus juga Google Adsense dan boleh kongsi tips menarik tentang Google Adsense. Selamat beraya korang :)

By,
Awak sangat asing, Mrs Stranger
Admin kedua :)

8 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post