Manfaat Microphone Bluetooth kepada Cikgu Tadika



Manfaat Microphone Bluetooth kepada Cikgu Tadika | Assalamualaikum, Fasa kedua diteruskan untuk membida barangan di Chilindo.com yang bermanfaat untuk kegunaan masa hadapan iaitu Microphone Bluetooth, memandangkan sha berpuas hati dengan barangan pada bidaan pertama sha di Pengalaman membida di Chilindo meskipun barangan kali ini hampir sebulan tempoh pengurusan dan penghantarannya, namun agak berbaloi dengan harga yang dibida, sha telah memenangi harga bidaan sejumlah RM43 untuk sebuah Microphone Bluetooth Model Q7 berwarna pink, jika dibandingkan dengan harga pasaran RM70-100. Mari sha huraikan Manfaat Microphone Bluetooth kepada Cikgu Tadika 

Secara umumnya, semua sudah maklum bahawa Microphone Bluetooth ini berfungsi sama seperti microphone yang sedia ada. Ianya lebih mudah dan senang dibawa ke mana sahaja. Didatangi dengan speaker berbentuk kotak di bahagian tengah Microphone Bluetooth ini membolehkan kita sendiri dapat mendengar suara ataupun bunyi dari Microphone Bluetooth tersebut.

Manfaat Microphone Bluetooth kepada Cikgu Tadika
Kebolehan Microphone Bluetooth lain daripada yang lain itu membuatkan sha terpanggil untuk memcubanya sebagai alat penghantaran antara sha dengan murid-murid di tadika. 

Lebih Menyerlah - Rupa bentuk yang comel membuatkan para cilik sangat terpegun dengan Microphone Bluetooth ini. Dan secara tidak langsung mereka lebih khusyuk mendengar suara yang keluar dari Microphone Bluetooth itu. sha masih ingat lagi pada hari pertama sha keluarkan Microphone Bluetooth ini, mereka semua bertepuk tangan dan kelihatan gembira melihatnya, tapi sayang sha tidak benarkan mereka sentuh, hihi.

Mudah Mengajar - Dengan adanya Microphone Bluetooth ini, sha lebih senang berinteraksi dengan mereka, tanpa banyak menggunakan suara yang lebih kuat. Contohnya dari pengalaman sha mengajar, perlukan suara yang lantang lagi-lagi mengajar budak tadika yang masih belum fokus sepenuhnya.

Mendengar Lagu - Terima kasih kepada Microphone Bluetooth, sebab sha tidak perlu membeli speaker untuk melatih para cilik untuk membuat persembahan konvokesyen mereka pada bulan November ini. Sha boleh mengajar mereka dimana sahaja, dengan hanya menyambung lagu persembahan dari handphone melalui bluetooth.

Semangat yang Luar Biasa - Jika dibandingkan dengan semangat mengajar yang dulu, kali ini sha lebih seronok mengajar, terasa diri sedang memotivasikan anak-anak kecil dengan hanya memegang sebuah Microphone hihi. Berjalan mengelilingi mereka dengan mendengar suara sendiri, sha yakin, sha memang tidak mampu masuk pertandingan menyanyi haha.

Adapun kecanggihan teknologi zaman sekarang cenderung ke arah penambahbaikan sesuatu kaedah pembelajaran, haruslah digunapakai dengan niat yang baik. Semoga Microphone Bluetooth ini memberi manfaat kepada semua penggunanya khususnya para guru yang menggunakan tenaga suara yang cukup hebat..hihi.

8 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. Oh baru CCL tahu microphone ni boleh dengar lagu jugak . Ingatkan sekadar mic biasa

    ReplyDelete
  2. Salam singgah sini dik Sha...Best juga microphone bluetooth ni kan...banyak juga manafaatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm kak MD, best2 slain tu bole karoks d rumah haha

      Delete
  3. Salak singgah sini dik Sha....wahhh...bagus microphone bluetooth ni kan...banyak manafaat dia...

    ReplyDelete
  4. mcm i patut beli ne..sbb dlm kelas ada 38++ org pelajar

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post