Tips Jimatkan Duit ketika Di Shopping Mall

Perempuan dan shopping memang nda dapat dipisahkan
sha pun memang suka hobby ini..sha ada tips untuk menjimatkan duit ketika dishopping mall

kebanyakkan perempuan ingin berjimat 
lagi-2 student..nafsu shopping mendadak apabila duit PTPTN da kuar,OMG !..nda terana duduk lihat duit berlambak dalam bank..pantang tgk ATM depan mata..cucuk duit..sikit-sikit..lama-lama..pukai !! kering !!


Tips Pertama : Tetapkan Niat, jika hanya "melawat" barang-2 di Mall tetapkan niat untuk berfikiran positif #Bila pergi Mall, Sha suka tgk Spongebob tapi hanya niat dalam hati yang sha da ada 3 di rumah :)
Tip Kedua : Elakkan Jalan Dengan "Kaki Shopping", Bila diajak kuar bersama mengabiskan duit cepat-2 cari alasan !katakan padanya "aku pukai !!!" kalau dia belanja..nda payah fikir panjang..ENJOY!!!
Tips Ketiga : Sorok Semua Kad Bank, Simpan dan sorok kad bank, dan elakkan kerap kali membuka dompet anda #sisip duit di celah-2 dompet, bila kering baru terfikir itu idea baik :)
Tips Keempat : Cuci Mata, Bila keinginan tidak dipenuhi, cukuplah sekadar mencuci mata..survey barang-2 yang diperlukan, bila berkemampuan baru beli, tp bila ada jualan murah memang putih mata :( 
Tips Kelima : Buat-Buat Sibuk, Supaya nda mengikut nafsu bershopping, eloklah kiranya kita memyibukkan diri daripada memikirkan barang-barang yang memukau hati so kita pura-pura bersms dengan BF *mengadu xdpt beli :( haha~ elok juga tu
#tapi tips ini tidak akan berjaya seandainya anda tiada niat untuk menjimatkan duit. Bersederhana itu kan elok, agar kita selalu meningati insan lain yang tidak senasib ngn kita..

jika anda ada tips yang lain..boleh kongsikan disini..
tips ini dikarang berdasarkan empunya habits he..he..he..

3 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. gud tips..mang nk menyimpan pun..nk nazak aseny lau tgk duit kt bank tgl rm55.98,,,huhuhuhu...thanks angat2 la.

    ReplyDelete
  2. Hahaha interesting! I always remind myself not to spend too much tapi akhirnya ikut hati beli jua barang tu. Nda tahan hati. XD

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post