26 Mommy Blogger Malaysia Paling Best Untuk 2021

Bismillah, 
Assalamualaikum 


26 Mommy Blogger Malaysia Paling Best Untuk 2021 | Mommy blogger, nampak macam kerja senang ja kan, hakikatnya kena pandai curi masa hanya untuk menghadap laptop, bila dah berada depan laptop pula terkaku sebentar nak fikir nak post apa hari ini, anak dah tidur dah, terfikir pula tadi anak anak belum tidur, menyempat pula melayan karenah si anak bermain lego yang baru beli dekat kedai duahinggit, terus terlintas dalam otak yang sarat dengan info dan list kerja nak buat, ok mommy nak update lah tajuk post hari ini adalah Kebaikan bermain lego pada budak umur 2 tahun, hahaha siapa mommy yang related? 

Sha start blogging 2010, time tu blog pun biasa-biasa saja, start aktif blog pula 2014, bila masuk 2017 slow down sebab banyak hal kena settel, maklumlah time tu sha dah nak kahwin, bila punya anak 1 sha terus aktif kembali untuk share pengalaman jadi parenting, anak 2 sha dah rasa macam susah ja nak update blog, berperang dengan perasaan mengantuk biasanya, haha, so dalam entry ini sha akan listkan  blog mereka yang tersenarai..jom cek blog siapa yang kena :)

26 Mommy Blogger Malaysia Paling Best Untuk 2021

1. Siti Awadah - www.sishawa.com
Blog Berusia 4 tahun, bermula 2017
Ibu kepada 6 anak. Surirumah sepenuh masa, jana income dengan Adsense 

2. Ardini Humaira - www.ilhamdini.com
Blog Berusia  13 tahun, bermula 2008
Ibu kepada 2orang cahaya mata, keguguran 5x, berhenti kerja untuk keluarga ketika mengandung anak kedua (selepas 5x keguguran), minat menulis sejak zaman sekolah. Buat blog sekadar suka suka macam diari awal 2008, serius berkecimpung dalam bidang blogger sejak 2010

3. Nabiha Mohd Mashut - www.biemohd.com
Blog Berusia  14 tahun, bermula 2006
Blog ini bermula dengan perkongsian sebagai BRIDE-TO-BE, hingga MAMA-TO-BE kepada 3 orang cahaya mata yang masih suka dengan aktiviti DIY bersama keluarga dan anak-anak untuk menjimatkan kos. Sekaligus memberikan inspirasi kepada ibu bapa diluar sana yang sedang mencari idea untuk aktiviti DIY (hari jadi, akikah,dll) untuk anak-anak mereka.

4. Mrs Pip - www.mrspip.com
Blog Berusia 6 tahun, Bermula 2015
Ibu kepada 3 anak, surirumah sepenuh masa, suka layan KDrama, berhenti kerja untuk jaga anak sejak tahun 2013.

5. Lea Razali - www.eksplorasilea.com
Blog Berusia 7 tahun, bermula 2013
Ibu kepada 2 orang anak,suri rumah dan mula ingin jana pendapatan melalui blog. Blog perkongsi resipi, travelog, info-info kesihatan dan panduan blog

6. Azlinda - www.azlindaalin.com
Blog Berusia 8 thn, bermula 2012
Mummy kepada 3 orang anak. Bekerjaya sebagai financial consultant AIA, business online dan menulis blog sebagai hobi. Seorang yang pentingkan keluarga, gemar habis kan masa lapang denganaktiviti bersama keluarga

7. Fuzy Rahamah Hamid - www.iamfuzy.com
Blog Berusia  15 tahun, bermula 2006
Umi kepada 6 anak, surirumah sepenuh masa, mulanya menulis di blog sebagai diari berkongsi pelbagai cerita, kisah kehamilan, tugas sebagai agen pelancongan, resepi masakan dan mengambil upah sebagai penulis upahan, penulis konten dan pegawai media sosial (PMS) 

8. Mamy Syu - www.annursyuhadah.com
Blog Berusia 8 thn bermula 2012
Mamy Syu merupakan Mommy Blogger Malaysia. Ibu kepada 3 orang anak. Naufal, Nufael dan Hawraa. Syu berkongsi pengalaman menjaga anak sendirian kerana PJJ dengan suami. 
Tak lokek berkongsi tip penyusuan susu badan,review,resepi serta lifestyle suami isteri jarak jauh. (PJJ selama 9 tahun)

9. Alia Farhan Said - www.aliafarhan.com
Blog Berusia 13 tahun bermula 2008
Mom of 2 princesses... Love cooking.. Travelling.. Mula berblog utk suka2.. Meluahkan perasaan n stress masa belajar dulu2

10. Wan Rokiah (Wawa) - www.mommywawa.com
Blog Berusia 8 Bulan bermula May 2020
Ibu kepada seorang anak. Surirumah sepenuh masa, dalam masa yang sama jana income bersama shaklee dan adsense.Juga seorang youtuber @wanrokiahwanismail & @vitaminwawa.

11. Chaza Xiaojie - www.cxopportunities.com
Blog Berusia 10 Tahun, June 2011
Mak kepada tiga orang anak. Mommy blogger sepenuh masa. Suka sangat menulis sejak kecil.  Azam sejak muda untuk dapat bekerja dari rumah sambil mendidik sendiri anak membaca dan mengaji

12. Nurul Aleya (apakatamommy) - www.apakatamommy.com
Blog Berusia 10 bulan - March 2020
Mommy kepada seorang anak. Sebenarnya sudah lama jadi blogger, 10 Tahun yang lepas dengan blog www.secantikmanis.com. Selepas tamat pengajian, mula bekerja blog pun semakin tertinggal. Tetapi minat menulis sentiasa ada, cuma tiada masa. Bila mula berpindah ke Jb, terus join jdt blogger dan buat blog baru. start baru dengan niche lebih kepada mommy blogger dan resepi. 

13. Nora (Izarra) - www.ummizarra.com
Blog Berusia 13 tahun, bermula 2008
Mak kepada 3 orang cahaya mata. Bekerja di sektor kerajaan (sekolah), asal ada blog suka2 update kisah peribadi, madah, dan macam dairy, dan sekarang banyak entri pelbagai perkongsian. 
Dulu aktif join event tapi bila dah berpindah blog pun kurang update sebab masih sayang pada blog maka masih ada www.ummizarra.com

14. Ciktom - www.ciktom.com
Blog berusia 11 tahun, bermula 2010
Ibu kepada sepasang cahaya mata. fulltime mommy blogger. awal berblog byk share tips, tutorial blogging & cara buat duit online. sekarang lebih banyak create awareness pasal parenting,homeschooling & emas sebagai hobi 😂 

15. Yaya Azura - www.yayaazura.com
Blog Berusia 11 tahun, bermula Jan 2010
Ibu kepada 2 oranv anak lelaki. Mula membuat blog sebagai diari menceritakan hal anak-anak dan kemudian mula menjadikan blog sebagai medium untuk menambah pendapatan. 

16. Rozita - www.ceritaita.com
Blog Berusia 13 tahun,  bermula 2008
Ibu kepada 5 orang anak,  4 lelaki 1 perempuan, kerja sebagai pegawai veterinar di sektor kerajaan, suka membaca dan menulis sejak dari zaman sekolah, menulis blog bermula sebagai hobi,  menulis semua cerita pengalaman hidup, kisah suka memasak dan mencuba resepi baru, pengalaman membesarkan anak-anak terutamanya melibatkan penyusuan susu ibu dan penyakit yang dihadapi anak anak, suka juga berkongsi kisah travel dengan perkongsian tempat yang diinap semasa bercuti,  tempat makan best dan tempat menarik untuk dikunjungi. 

17. Bonde Zaidalifah - www.bondezaidalifah.com
Blog Berusia 11 tahun, bermula 2010
Bonde kepada seorang puteri, Menulis Blog adalah separuh masa mengenai lifestyle travel, resepi, review novel, review drama, review produk kecantikan dan produk kesihatan dan juga fesyen

18. Meksah - www.meksah.com
Blog Berusia 8 bulan, bermula 2020
Ibu kepada seorang anak lelaki berumur 3 tahun. Kerjaya di Sektor Swasta bidang Essential Services. Mula membina Blog Jun 2020 untuk berkongsi informasi dan pengalaman.

19. Fadzi Razak - www.fadzirazak.com
Blog Malaysian Family Lifestyle termasuk tentang kekeluargaan, parenting, resipi, travel, organization, how to, tips dan review.

20. Maesarah - www.mysarahstories.com
Blog Berusia 13 tahun, bermula 2007
Mama anak 3. Asal menulis blog sekadar suka suka dan update tentang penyusuan anak, then jadi blog bisnes kejap. Pastu sharing tentang aktiviti seharian dan sekolah 

21. Atul Hamid - www.atulhamid.com
Blog Berusia 5 tahun, bermula Sept 2016
Merupakan Ibu kepada sepasang cahaya mata. Perkongsian blog mengandungi topik berkaitan business, kecantikan, kesihatan, lifestyle, dan personal.

22. Zaza Azman - www.zazaazman8.com
Blog Berusia 1 tahun, bermula Jan 2020
Kembali berblog setelah 12 tahun berhenti. Mengguna samaran sebagai Mama monsta, mama utk sepasang anak2 monsta comel. Full Time housewife, part time blogger. Blog berbahasa Inggeris. Blog lifestyle yg mengisarkan perkembangan anak2 

23. Marina Bashah - www.marinabashah.com
Blog Berusia 2 tahun,  Feb 2019 ibu bekerjaya. 
Ibu kepada 3 anak dara. selalu kongsi mengenai persekolahan anak. 
tentang program sekolah anak, aktiviti pembelajaran di rumah dan kelas online yang dihadiri oleh anak-anak

24. Aida Hanafiah - www.adianiez.com
Blog Berusia 11 tahun 9 bulan
Ibu kepada 3 orang anak yang sempurna. Bekerja sepenuh masa. Menulis blog secara separuh masa untuk berkongsi kisah hidup berkeluarga, aktiviti keluarga, bercuti ke sana ke sini, dekorasi dan susun atur rumah serta isu semasa. Suka menulis blog kerana ia satu cara meluahkan rasa dan idea dari kacamata seorang wanita, ibu dan isteri.

25. Siti Rohaida - www.kisahsidairy.com
Blog Berusia 11 tahun bermula 2010
Ibu kepada 2 orang anak perempuan, berkongsi cerita tentang kekeluargaan,kecantikkan dan apa jua yang rasa ingin dikongsi.Menjadikan blog sebagai sumber pendapatan sampingan yang paling disukai.

26. Norhana Rosmida - www.hannamaruku.com
Blog Berusia 4 tahun, bermula 2017
Ibu kepada 2 orang anak, sorang HR practitioner di pejabat dan part time blogger. Hobi suka menulis dari zaman University dan banyak blog pasal resipi, travel dan anak-anak. Seorang Young Living Distributor juga, suka share pasal pengalaman sendiri guna natural remedies untuk wellness anak-anak.

Actually ramai lagi mommy blogger yang best dekat luar sana, tapi ini adalah yang paling best sha listkan, so korang jangan lupa singgah dan follow mereka semua ni tau, selamat berbloging :)



26 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. Semoga mommy2 terus rajin menulis.
    Ada yang perlu dibetulkan dik: blog berusia 14 tahun tapi bermula 2017 :)
    26. Norhana Rosmida - www.hannamaruku.com
    Blog Berusia 14 tahun, bermula 2017

    ReplyDelete
  2. assalaamualaikum sha. tq sudi masukkan blog muja dalam bloglist. adsense dah approved. alhamdulillah. nanti kita selalu komen2 ye. tq :)

    ReplyDelete
  3. hi Sha...lama umi tak singgah ke blog Sha ni...jom mommy blogger kita jana income dari adsense

    ReplyDelete
  4. kita belum layak jadi mommy blogger lagi.. huhuhu

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah . thanks sha sbb include kan zaza dalam blog list mommy sha... semoga kita terus istiqomah utk terus berkarya dan jana income dengan adsense.. chaiyokkk

    ReplyDelete
  6. Terima kasih Sha sebab sudi senaraikan blog biemohd.com dalam senarai entri sha :) Semoga ukhwah persahabatan maya ini kekal hingga ke jannah. Amin..

    ReplyDelete
  7. Hye sha. Salam perkenalan dr saya.

    ReplyDelete
  8. Yeay list kita ada kat situ.. terima kasih sha.. semoga dipermudahkan urusan buat semua mommy blogger malaysia hebat yang ada dalam list!

    ReplyDelete
  9. Salam.. terima kasih lekatkan link blog sis di list. moga sha terus sukses dalam dunia blog ye!!

    ReplyDelete
  10. terbaik list mommy blogger kali ini..

    ReplyDelete
  11. Tahniah untuk semua mommy blogger yang hebat hebat tersenarai :)

    ReplyDelete
  12. I am not a mother, not yet a wife hahah

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post