Selamat Hari Raya 2020


Selamat Hari Raya 2020 | Assalamualaikum, Salam 7 syawal, raya tahun ini sangat berbeza dengan tahun sebelum ini, tapi lebih kepada kesederhanaan dalam menyambutnya, selain dari pandemik covid-19, tahun ini kami sekeluarga merayakan hari raya tanpa kedua orang tua setelah ibu kami telah pergi menghadap Ilahi pada awal tahun 2020, tapi raya tetap disambut untuk meraih kemenangan sebulan berpuasa di bulan Ramadhan.

Raya tahun ini, sha keseorangan membuat kuih, sha adun sha juga yang cetak dan bakar, selalunya  lepas sahur tu, mama yang adun, pagi nya sha akan tolong dia cetak dan bakar, sha rajinkan diri untuk buat 4 jenis biskut raya, iaitu Makmur, Semperit, Tart Nenas dan Popia Nestum, walaupun hanya belajar melalui google, alhamdulilah Allah permudahkan kerja sha, biskut semua menjadi. Bagi sha bukan mudah untuk sha yang tengah sarat mengandungkan baby kedua 8bulan untuk membuat biskut raya seorang diri, tapi sha gagahkan juga, nasib ada husband tolong jaga edan hihi..

Baju raya tahun ini, pakai balik baju tahun 2018, sebab time tu sha mengandungkan edan 6 bulan lebih, tahun ini mengandungkan adik edan 8 bulan tapi perut tak berapa nampak, sebab baby kecil saja hihi, baju raya edan ja hantar tailor, jadilah sepasang anak beranak hihi.


Juadah tahun ini pula hanya kuah sate bersama isi ayam goreng ini pun sha belajar melalui google haha, boleh ja belajar, asal cukup bahan dan yakin itu penting, alhamdulilah licin pada raya pertama haha. Tambahan lemang dan nasi impit instant tu jangan cakap tak tahu pula nak buatnya, hanya rebus ja tau senang gitu haha..bolehlah kalau nak makan sendiri kan
 
So, raya tahun ini save sikit dari segi belanja, tetamu pun tak ramai yang berkunjung so sha tak berapa penat nak cuci piring haha, tak apa lah ada hikmah semua yang terjadi kan..apapun selamat hari raya kepada semuanya, raya korang macam mana?

7 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. Sakam raya PKPB
    Maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, bukan mudah nak buat sampai 4 jenis kuihnya tu dalam keadaan sarat. Tapi tahun ni raya memang jimat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha rasa rajin mebuak2 tu cik tie...ahh btul kan raya tahun ni sgt jimat

      Delete
  3. selamat hari raya aidilfitri .. =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post