2k Page Views

Assalamualaikum dan selamat pagi, hari ini sha happy sangat sebab Blog Opzzpinky telah mencapai 2,044 page view pada 29hb Ogos iaitu kemarin, alhamdulilah, setelah sekian lama baru mengaktifkan diri dalam dunia blog, ini adalah pencapaian paling tinggi pernah Blog Opzzpinky dapat, selalunya 2 ribu page view untuk sebulan, kali ini untuk sehari. Sha harap dapat konsisten untuk hari-hari yang seterusnya.

Dalam sasaran mencapai 200-300 patah perkataan dengan minimumkan gambar pada entry, Blog Opzzpinky juga mesra SEO 100% pada hari tersebut. Selain itu juga beberapa carian halaman dari google yang kebetulan sangat sensasi sekarang ini seperti keyword pelamin pada Pelamin biru bertemakan awan dan halaman Bayi 10 bulan berjaya ke puncak Gunung Kinabalu pada minggu ini amat memberi kesan positif pada kejayaan 2 ribu page views ini.

Adalah menjadi kegembiraan sebagai seorang blogger apabila mencapai page view paling tinggi, dan pastinya akan menjadi semangat untuk diri sendiri agar terus mencapai lebih lagi ataupun paling tidak konsisten paling minimum 1 ribu page view dalam masa satu hari, InsyaAllah, sha boleh :)

Peranan untuk mendapat page view seperti ini, bagi sha pentingnya blog mesra SEO, blog cepat loading dan backlink yang hebat. 

Kalau nak diceritakan pasal Backlink, ada banyak cara untuk mendapatkan backlink, antaranya :-

1. Exchange bloglist (untuk yang ingin exchange bloglist boleh komen link blog korang dalam entry ini) bloglist sha dah terpadam kerana tukar template, Insyallah sha akan buat dalam masa terdekat

2. Seterusnya join group yang letak feeds contohnya group blogger AFB (kalau nak join boleh contact sha). AFB bukan sahaja memberi backlink yang kuat, tapi ianya umpama keluarga berkongsi dan mengajar cara berblog dengan betul. Sha suka group ini :)

Atau korang ada penambahan boleh komen entry ini, setakat ini, ada dua cara yang sha temukan paling bagus untuk backlink. Selain itu juga rajin-rajin lah share entry korang pada media sosial dan rajin komen di blog orang lain, InsyaAllah segala tips yang sha katakan ini akan sha praktiskan pada diri sha juga. Itu sahaja perkongsian hari ini.

By,
Awak sangat asing, Mrs Stranger
Admin kedua :)

9 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. Tahniah sha..

    http://ceritaaisyaismail.blogspot.my/2017/08/kenapa-fashion.html

    ReplyDelete
  2. Tahniah...kita nk jejak 2k pon jenuh semput

    ReplyDelete
  3. Tahniah sha, kak pip tak pernah lg dpt 2k dlm sehari...
    Sedang berusaha perbaiki blog ....
    Semoga sukses berblogging ...

    ReplyDelete
  4. Wah !!! bestnya ! ju bru check status SEO blog, 78% shja huhu

    ReplyDelete
  5. Lama tak dgar crita akak dlm blog..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post