Saya KUAT !!

Sha pernah kehilangan orang yang bergelar AYAH, jadi kenapa perlu bersedih bila kehilangan orang yang bukannya halal buat kita, kan..sha yakin dan pasti Allah will replaced someone more better than him, Insyallah jodoh tak kemana, usaha, tawakal ja..

Sha akui sebelum ni, semua perkara ambil mudah, senanglah ada orang tolong, bila dia tiada bukan bermakna sha tak boleh hidup berdikari, alhamdulilah dengan dorongan kawan2 baik sha, semuanya berjalan lancar, even nak book flight on9 pun sha tak pandai..see betapa sha sakai..haha..

Rugilah mereka yang tidak menpunyai kawan didunia..

Kalau kita dekatkan diri dengan Allah, Allah sentiasa bersama kita, jangan berhenti berharap, jika kecewa, spend your time friends and family dan try untuk busykan diri dari mengingati orang yang tak hargai kita..hihi..p/s : lepas ni awak tolong hargai orang yang sayang awak k :)

Apapun jangan sesekali membenci/mencaci atau mencanang orang yang pernah singgah dalam hati kita, Allah sengaja bagi kita pasangan yang salah untuk kita dekat dengan pasangan yang betul..betul..kan :)

Mr. A, awak tetap dalam kenangan..terima kasih untuk segalanya..
Peace..

13 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. Allah bagi pinjam pun dah baik..xleh nak banyak tanya pulak bile Dia amik balik..Dia jage better dr kite :)

    p/s: Fifi paham perasaan sis :)

    ReplyDelete
  2. takpe sha...perjalanan masih jauh lg tu....insyaAllah ada jodoh tak kemana.

    ReplyDelete
  3. Be strong Sha

    Singgah dari Blog kak Mia..jemput singgah ke blog
    http://www.azhafizah.com/

    ReplyDelete
  4. Kita rasa pilihan kita dah betul tapi allah tahu apa yang terbaik buat hambanya. Macam seorang anak yang merengek nak pisau daripada ibunya. Si anak tu rasa pisau tu menyeronokkan, boleh buat potong macam2 tapi si ibu tahu kalau si anak mendapat pisau tu, si anak akan tercedera. :)

    ReplyDelete
  5. Sabar ye sha..ada lagi yang jauh lebih baik untuk sha kat luar sana tu. Ayu pon pernah rasa kehilangan org yg ayu sayang. Yakinlah bahawa perancangan Allah jauh lebih indah. Doakan yang terbaik. In syaa Allah :)

    ReplyDelete
  6. dugaan bila kehilangan org yg kita sayangi.. dan dugaan itu sebaik2 kekuatan diri kita. Allah swt takkan turunkn dugaan yg kita tak ble lalui.. dan di sebalik dugaan itu, tersedia nikmat kesabaran.. =')

    ReplyDelete
  7. once you block me, always u're blocked.

    ReplyDelete
  8. al-fatihah buat arwah ayah sha...

    thanks ya sudi join segmen nak url #4, blog anda telah disenaraikan di http://www.mialiana.com/2014/05/senarai-url-blog-4.html

    ReplyDelete
  9. X pe sha. Nanti Allah gantikan dengan yang lebih baik lagi.

    ReplyDelete
  10. Semua yang terjadi adalah ketentuan darinya...usaha la mcm mana pun, kalau dh bukan jodoh,tetap Bukan...
    Sejujurnya perkara yang terjadi bukanlah disengajakan, tapi itulah asbab kepada perpisahan itu. Kesilapan text, diri ini sendiri juga xtau bagaimana terjadi..
    Tapi itu la..hanya dgn kesilapan yang tanpa disengajakan tertutup segala ruang kemaafan(segalanya diblock)..kerana telah dicatatkan begitulah pengakhiran sebuah perhubungan.."ana" satu nama yang menjadi asbabnya yang langsung xpernah singgah dilubuk hati..sama mcm lagu AXL-Andai dapat ku undurkan masa..dan utk menguatkan Lagi perpisahan itu juga adalah ego pada diri semakin menebal..semuanya dtg..tentang "mirul",pergaduhan² sebelum²nya...
    Semuanya dah berlalu...mungkin dh lupa...
    Alhamdulillah skrg dh Bahagia dgn suami Dan seorang Putera...
    semoga diberi kebahagiaan berterusan Dan sentiasa didalam lindungan Dan rahmat illahi...

    Jangan pernah membenci diri ini Lagi...terima kasih...

    ReplyDelete
  11. Cukup la dgn satu like d fb anda diri ini dimaafkan

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post