Manfaat Kelapa Dara VCOA dan Ubat Migrain

Ramai yang tertanya-tanya, apa dia VCO ini? produk terhangat dipasaran kali ini sha nak review sebanyak manfaatnya kepada mereka yang mementingkan kesihatan diri dan ianya untuk umum..semua boleh cuba..tapi sebelum itu, mari kita kenali produk ini dahulu ya..
Minyak Kelapa Dara (VCO) yang diperolehi dari Treenea mempunyai banyak khasiat dan manfaat kesihatan kepada tubuh badan manusia kerana ia mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi dibandingkan dengan minyak kelapa dara lain. Ia dihasilkan dari proses yang tidak menggunakan haba dan formulanya yang telah dikaji secara teliti dan terperinci menggunakan 100% pati kelapa dara organik yang bebas dari kolesterol. 



FUNGSI, KHASIAT DAN KEBAIKAN VCO ANTIOXIDANTS:
• Membantu kelancaran system pencernaan
• Meningkatkan sistem dan daya tahan tubuh
• Menbantu mengurangkan berat badan
• Mengurangkan kadar kolesterol dan darah tinggi serta risiko penyakit jantung
• Membekalkan nutrien penting dalam membantu pertumbuhan rambut yang sihat
• Membantu merawat pelbagai masalah kulit
• Menyokong fungsi tiroid
• Menghalus dan menyeragamkan struktur kulit

Jika Berminat Sila Hubungi :
WhatsApp/sms : 012-9489152 
instagram: addawellness
 fb :adda sa'adah
Adda Wellness
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Sedikit info tambahan mengenai migraine dan ubat mujarab bagi penyakit serius ini..korang wajib baca, dan jangan ambil mudah dengan penyakit ini..


Sakit kepala tekanan adalah disebabkan oleh tekanan atau stress yang dihadapi oleh seseorang, samada tekanan mental atau fizikal. Jiwa dan pemikiran yang tertekan, tegang, berkecamuk, boleh menyebabkan sakit kepala. Tekanan pada otot-otot di sekitar leher, kepala dan kulit kepala juga boleh menyebabkan sakit kepala. Ia juga boleh berlaku apabila seseorang itu mengalami perubahan secara tiba-tiba contohnya dari kawasan redup, tiba-tiba masuk ke kawasan panas, dan sebagainya.
Dari itu, mereka yang mengalami tekanan diatas, disarankan mengambil Ostematrix dan B Complex..kenapa kena ambil dua produk shaklee ini?? ahh..mari sha ada copy sedikit untuk korang rujuk..

Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)
  • Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.
  • Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium.  Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.
  • Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.
B Complex
  • Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang mograin, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.
  • Bagi penderita migrain, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migrain. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda kena lah jaga makan. begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti dan sebagainya. Dan timbagkan tentang mengambil vitamin/supplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan.
Dari entry : http://vitaminsemulajadi.com/merawat-migrain-dengan-ostematrix-dan-b-complex/
Jadi, tidak rugi jika berbelanja untuk kesihatan diri, kerana menghargai kesihatan itu sangat wajib..dan jika berminat bolehlah hubungi kawan kita ini,
WhatsApp/sms : 012-9489152 
instagram: addawellness
 fb :adda sa'adah
Adda Wellness

2 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. Assalamualaikum. wahhh banyaknya khasiat! sheila skrg makan oste dengan b-complex dari shaklee. kalau tak makan sehari, rasa lemau tak bermaya je. hehehe

    ReplyDelete
  2. hehehe..kepala dara ke kelapa dara sha?? :P

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post