Bercinta tidak semestinya menjejaskan Pelajaran


Gambar hiasan dari google


Bercinta tidak semestinya menjejaskan Pelajaran

Siapa yang bercinta time study dan ianya bersetuju dengan statement ini? ceh..ceh..ceh..pandai korang ya..cinta monyet ke cinta muka buku??

Actually, dari diri sendirilah, kalau tidak takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai kan..kan..kan?? pandai makan pandai simpan..adui sha ni..siap pantun pula !! Sha setuju dengan statement ni, tidak semestinya bercinta itu menjejaskan pelajaran..


Ikut pasangan masing-masing..jika pasangan itu salah satunya student kemungkinan tidak membahayakan..sebab yang sorang lagi tu kerja, kalau failed pun kahwin terus..hehe~ kalau menanggur pandai-pandailah korang ya..

Keutamaan bila memilih pasangan bukan hanya pada status GF/BF semata-mata, tapi korang haruslah memilih pasangan yang akan dijadikan Suami/Isteri barulah perhubungan akan jadi serius..Maka dengan itu, pasangan kita akan lebih fokus pada kita dan akan tunggu kita sampai habis belajar..ceh !! so sweet :) lupakan jika korang hanya ingin mempermainkan pasangan anda..dosa tau !!!

Bukti yang kukuh sha setuju dengan statement ini, alhamdulilah sejak kemaruk dengan Mr.A result semakin meningkat, sebab..sebab..mesti korang nak tau kan...kan..kan..

Pasangan boleh Kurangkan Stress

Carilah pasangan yang sentiasa disisi bukan hanya suka tapi time duka, kerana ianya dapat membantu kita menyelesaikan masalah dan mengurangkan stress..mengikut kajian, kehidupan sebagai student tahap stress amatlah tinggi..dengan itu, pasangan bukan sahaja dapat mengembirakan namun secara tidak langsung membantu dalam pertumbuhan ilmu heee~

Alat untuk Menghafal

Pelik tak?? haha~ sha pernah jadikan Mr. A sebagai alat untuk membantu sha menghafal, dan ianya berkesan tau !! caranya, sha memang suka bersms, sha taip perkataan yang susah sangat nak hafal then send ke nombor dia, bila dia baca dia nda akan faham so, sha akan terangkan..dari situ sha lebih faham dan dia pening hehe~

Oklah setakat 2 tips dari sha..cukup memadai kan..alhamdulilah, mudah-mudahan ianya berguna buat student-student diluar sna..tapi yang penting sekali berlajar kerana Allah, pasangan itu cuma sampingan yang boleh membahgiakan dari segi fizikal..wallahualam =.=V


2 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. Yup,betul tu.Jangan bercinta hanya untuk saja-saja.Bila burink,tukar pulak dengan orang lain..Nice entry :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum (^_^) , erm FR tengok follower awak bawah 350 , dan awak berpeluang masuk

    [Segmen Bloglist: Saya Blogger Newbie]

    Tolong Blogger Baru je (^_^) senior tak payah...

    http://www.farizreza.com/2012/05/segmen-saya-blogger-newbie.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post