Hikmah terapi air mata Menangis kerana ALLAH


Wow..best ka tajuknya?apa pandangan kamu bila baca tajuk ini?ahh (nda dgr)
Hehe..kalau aku pula..first baca buku ini, trus teringat seorang lelaki yg pernah menangis depanku..sapa? rahsia…mo tau juga? Adik ku..haha..aku pembuli !!

Nda bah, cerita nya sama Cuma keadaannya beza, pandanganku tentang tajuk ini adalah sifat lelaki yang jarang menangis (betulkan?) contoh yang paling dekat..my daddy..seumur hidup aku, nda pernah aku Nampak dia mengugurkan air matanya..mungkin sebab dia ego atau dia seorang yang kuat?ntah la Tuhan saja yg tau..pelbagai rintangan dan dugaan yg kami alami, dia ttp berdiri dengan kuat..Yes he’s my daddy..

Sebelum kita sambung tlg bah klik sini dan sini tima kc J


So berbalik kepada buku berwarna biru diatas ..hasil nukilan Hassan bin Muhammad Ba’ Mu’aibid menceritakan perbagai topic pasal air mata..kata beliau air mata bukan milik orang yang lemah, beliau juga mengungkapkan apakah air mata dapat menjatuhkan kehebatan lelaki ? so kalau kamu nda jumpa buku ni, mo pinjam pun jau bagus lagi on9 baca d sini kan..aku tidak akan menambahkan mahupun mengurangkan ayat dalam buku tersebut..kalau ada pun itu mengikut pemahaman ku yg mampu aku kongsikan kepada kalian..
Sekian..

“Ketika seseorang menangis, maka dia telah mengeluarkan semua beban yang berhimpitan di dalam hatinya, baik itu emosi kesusahan hati ataupun kesedihan jiwa”

Hassan bin Muhammad Ba’ Mu’aibid

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post