Tular Jalan Kinabatangan, Sabah Bagai ke Bulan.

Bismillah, Assalamualaikum

Tular Jalan Kinabatangan, Sabah Bagai ke Bulan 


Baru-baru ni tular jalan di salah satu daerah di Sabah iaitu Kinabatangan berlubang yang sangat teruk sehingga menyusahkan penduduk sekitar serta pengguna jalan raya yang lain untuk melaluinya.

Bercerita mengenai jalan tersebut akhir tahun lalu, suami sha ditugaskan untuk bekerja luar daerah selama seminggu lebih, jadi kami mengambil keputusan untuk ikut sekali ke Lahad Datu, memang akan limpas (lalu) jalan berlubang seperti yang sha cakapkan tadi, tidak hanya 1 tempat, malah 3 tempat yang sha dapati jalannya berlubang sepanjang perjalanan dari kinabatangan ke lahad datu tersebut. Menyukarkan para pengguna bila limpas jalan time hujan dan waktu malam. Sudah begitu tiada lagi lampu..kesian betul bah.

Sha sebagai rakyat sabah amat kecewa dengan perkara ini, sudah 2024, jalan raya di sabah masih begitu malah lebih teruk, jangankan di kinabatangan, sedangkan jalan telupid pun sama teruknya, hari itu Raja dan permaisuri datang melawat sabah, itu pun pihak berkenaan baru bertungkus lumus membuat jalan, terima kasih jugalah sebab terbuat juga jalan walaupun hakikatnya tidak tahan lama.

Ini juga sangat memalukan bagi pelancong dari luar negara mahupun dalam negara, di sabah banyak tempat perlancongan tapi fasilitinya sangat daif.

Jadi di harap pihak berkenaan sila lah ambil perhatian dengan isu ini, jangan sampai ada yang terkorban dengan jalan yang sangat teruk ini, atau tak kan mau kena viral baru ada tindakan macam jalan di Kinabatangan ni, Yb yang lain tolonglah turun padang tengok masalah jalan disabah..

Baru-baru ini ada kemalangan melibatkan pemandu lori sampah terbalik ketika sedang mengelak lubang di kawasan berkenaan.


gambar credit to facebook


Update jalan kinabatangan sudah kena tampal, mungkin musim hujan jadi dorang kubur ja tu lubang pakai pasir/tanah..jadi boleh la gambar bikin bukti kena buat..



Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post