Ajar Anak Mengira Duit Melalui Game Online

Bismillah, 
Assalamualaikum

Ajar Anak Mengira Duit Melalui Game Online | Hampir setahun anak pertama sha bersekolah di tabika, dan sha baru tahu dia belum pandai mengira, tapi untuk umur 4 tahun mungkin terlalu awal untuk dia tahu begitu cepat, sedangkan nombor pun dia belum tahu menulis apatah lagi mengira..itu bukan jadi masalah bagi sha sebenarnya sebab tahun ini sha lebih fokus untuk dia bergaul dengan kawan memandangkan dia ni golongan speech delay. Alhamdulilah banyak perkembangan ayat boleh dilihat pada hari ini. 




Kebelakangan ini sha nampak minat dia lebih kepada main game, bila balik sekolah, mandi makan dan terus main game, main game ini bagus sebenarnya ianya juga boleh jadi hobi yang bermanfaat selain dari hilangkan stress tapi kenalah game yang sepadan dengan usia mereka, lagipun budak sekarang semakin maju kedepan seiring dengan teknologi tapi kita sebagai ibu bapa perlu control screen time anak.

Ting, sha ada ternampak 1 laman web yang sangat sesuai untuk anak sha, lebih fokus kepada belajar sambil main game, ada lebih dari 60 game online pelbagai sektor  perniagaan seperti jadi cashier, pengira stok, sebagai ejen hartanah, simulasi bekerja di cafe dan jadi chef, begitu juga dengan kerja menternak haiwan dan banyak lagi lah. 




Kebanyakan game online berkait rapat dengan pengiraan jadi disini secara tidak lansung kita dapat mengajar anak mengira sambil bermain, best kan, mesti enjoy dan fun.


Apa yang bestnya bila korang masuk ja laman web nya sangat ringan dan game dalam page tu tak perlu download pun dan yang paling penting tiada satu pun iklan yang menganggu korang yang tengah khusyuk main game. 

Untuk budak umur bawah 4 tahun, dalam game ni ada disediakan tutorial/guide line cara main setiap game, ada level permainan, hint pun ada, jadi anak kita main game pun taklah stress sangat asyik kalah ja kan, game semua bagi dorang happy dan enjoy ja.



Mak mak pun excited main game ni, bukan apa dulu pernah jadi cashier dekat pasar raya itu yang nak juga main game ni hahaha, best tau main game ni kita jadi cashier, tekan harga setiap 1 barang lepas tu total up customer akan bagi duit kita masukkan lagi duit dalam mesin then tolak berapa kena bayar balik dekat customer alahai mengamit kenangan betulah game jadi cashier ni hahaha..5 bintang sha bagi.

Ajar Anak Mengira Duit Melalui Game Online



Anak sha pula sha ajar dia main game cash back ni, senang ja untuk umur 4 tahun, kira berapa harga setiap 1 barang contoh macam cookies ni $3 jadi dia bagi $5 so bakinya adalah $2, dalam petak yang banyak duit tu tiada $2 so anak sha akan tekan $1 sebanyak 2x untuk jadi $2. Kena ada common sense berapa boleh dapat jumlah tu..ahh macam tu ja ajar dia pelahan2

Best kan game ni..biasanya anak akan tertarik dengan bunyi dan graphic game, so far best main dekat komputer jelas dan senang nak ajar anak main sekali..penggunaan mouse pun mudah, lagipun anak sha ni dah terer main guna mouse ahh ambil kau..kalah maknya hihi

Apapun pastikan anak bermain game ada limitnya jangan lah harapkan dorang main sampai lupa makan dan mandi, tapi pastikan setiap kali dorang main dorang akan enjoy game ni.

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post