Datuk K Bangga Kejayaan Asyraf Khalid Selepas Dibimbing Azizan Osman

Bismillah, 
Assalamualaikum


Datuk K Bangga Kejayaan Asyraf Khalid Selepas Dibimbing Azizan Osman |  Datuk K, nama yang sudah pasti dikenali ramai, apatah lagi beliau adalah suami kepada penyanyi no.1 Malaysia yang di sayangi ramai iaitu Datuk Seri Siti Nurhaliza. Bapa mana yang tidak bangga apabila anaknya berjaya dalam hidup, Datuk K dengan gembiranya berkongsi mengenai kejayaan anaknya, Asyraf Khalid ada kaitannya dengan Datuk Wira Dr Azizan Osman. 

Datuk K Bangga Kejayaan Asyraf Khalid Selepas Dibimbing Azizan Osman

Dalam satu hantaran video dikongsikan Asyraf pada semalam, Datuk K merakamkan penghargaan kepada Azizan Osman yang dapat mengubah dan membimbing anaknya bukan saja dalam bisnes malah kehidupan dalam tempoh 3 tahun saja.



Ucapan itu dibuat semasa sambutan ulang tahun kelahiran Datuk K di kediamannya, pada isnin lalu. Impian dan anggan-anggan Asyraf Khalid untuk membuatkan bapanya bangga menjadi kenyataan apabila Datuk K sendiri melihat kejayaan nya hari ini dan hampir 15,000 orang yang menonton hantaran video itu dalam tempoh beberapa jam sahaja. 

"Membuat beliau bangga dengan saya merupakan 'big why' selama ini. Alhamdulillah, semuanya berubah bila bertemu dengan Mentor saya yang betul-betul ubah bisnes Mutyara, malah hidup dan memberikan saya banyak perspektif lebih baik," 

Kenang Kisah Silam, Asyraf Khalid Tekad Berubah 

Asyraf Khalid juga turut memberitahu yang dia dahulunya merupakan budak nakal dan selalu mengecewakan bapanya, dan dengan sifat itu dia selalu merasakan dirinya sangat tidak berjaya dan tidak mampu untuk membuatkan bapanya bangga dengan dia. Namun Asyraf Khalid tekad berubah kerana memikirkan perjalanan hidupnya masih panjang dan masih ada masa lagi untuk perbetulkan keadaan.

Asyraf Khalid menyatakan yang dia sangat bersyukur dapat mendengar luahan hati bapanya buat kali pertama atas kejayaannya pada malam itu dihadapan mentornya.

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada bapa yang membesarkan saya sebegini, sentiasa beri bimbingan, tak berikan saya kesenangan dan sentiasa percaya meskipun banyak kegagalan dalam hidup. "Saya ambil kegagalan itu sebagai pengajaran dan terima kasih kepada Mentor yang dapat mengeluarkan potensi yang ada dalam diri ini,"


Datuk Wira Dr Azizan Osman Berusaha Mendidik Anak Didiknya Untuk Berjaya Dalam Hidup

Bukan hanya membimbing mengenai bisnes semata-mata, Datuk Wira Dr Azizan turut membimbing secara holistik termasuk kepimpinan dan perhubungan sesama manusia dan bersama Maha Esa.

Malahan, anak didik dan Team RichWorks secara tidak langsung membantu Asyraf Khalid bersikap lebih positif meskipun mereka sudah berjaya.

"Malah nilai-nilai baik ada dalam lingkungan anak didik Azizan dan RichWorks membuatkan beliau menjadi lebih baik lagi. "Mereka meskipun sudah mencapai kejayaan pada satu tahap yang baik dengan jualan jutaan ringgit masih rendah diri, tidak lokek berkongsi ilmu dan perkara betul dilakukan," 

Datuk K Cemburu Kebolehan Datuk Wira Dr Azizan Osman Melahirkan Usahawan Jutawan

Datuk K sangat kagum dengan kebolehan Datuk Wira Dr Azizan Osman dalam melahirkan ramai jutawan dalam kelas bimbingan usahawan bersama RichWorks yang mana jika mereka ini melakukan amal ibadah maka hasil dari kejayaan mereka, Datuk Wira Azizan sendiri akan terima pahalanya nanti atas didikan tersebut. Bayangkan sudah berapa puluh ribu orang yang telah dibimbing oleh Datuk Wira Dr Azizan. 

“Saya pun cemburu dan kagum dengan Azizan, kerana ada kebolehan membina ramai jutawan yang mana saya tak boleh buat. “Bayangkan jutawan yang Azizan bimbing ini, boleh mengingati Tuhan, beribadah, bersedekah daripada hasil kejayaan mereka, saya percaya sebahagian pahala akan dapat kepada beliau kembali kerana hasil bimbingan, didikan dan tunjuk ajarnya.

Dan Datuk K berkata usahawan sekarang sangat beruntung kerana pada masa dahulu tiada bimbingan dan tunjuk ajar untuk memulakan sesuatu perniagaan.

“Azizan memimpin tangan mereka semua, tunjuk mereka mana longkang, mana tempat nak kena langkah, mana tempat nak kena lompat, awak semua (rakan usahawan jutawan) sangat beruntung. Saya tak dapat ini semua ketika seusia anda dan masa memulakan perniagaan,”

Nasihat Datuk K Kepada Usahawan Berjaya Agar Tidak Lupa Pada Usahawan Baru

Datuk K mengingatkan kepada bangsa usahawan yang telah berjaya agar tidak pernah lupa pada usahawan yang baru memulakan perniagaan dan individu yang masih merangkak yang berusaha untuk mencapai kejayaan. 

“Jangan lupa masyarakat lain, di luar sana ada juga orang yang tak berjaya seperti kita, jangan terlalu berbangga dan ego, tapi 'be humble, more humble and more humble', ajar mereka untuk capai kejayaan,” 


Kesimpulan dari Kisah Kejayaan Asyraf Khalid

Kisah Kejayaan Asyraf Khalid sebagai anak didik Dr Azizan Osman amatlah menjadi inspirasi semua orang bukan sebab dia adalah anak Datuk K, tapi sebab dari dia yang dahulunya nakal, sering mengecewakan bapanya, tekad bangkit untuk membuktikan bahawa dirinya mampu menjadi usahawan berjaya dan dapat membanggakan bapanya.

Tahniah juga kepada Team RichWork masih giat melahirkan usahawan berjaya dan turut memberi bimbingan dan alah tuju dalam menempuhi liku-liku perniagaan dimusim pandemik melanda. Jika kamu mahu tahu lebih lanjut mengenai kelas bimbingan usahawan bersama RichWorks, kamu boleh sertai Kelas Titanium RichWorks anjuran RichWorks dan Dr Azizan Osman di laman web www.richworks.com

Mana lah tahu, dari nakal-nakal, korang boleh berubah jadi macam usahawan berjaya, Asyraf khalid ni, segalanya bermula dari sekarang, kalau tak cuba mana nak tahu kan.



Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post