Merawat Alahan Kulit Bayi Dengan Minyak Herba Glow Gelenggang

Bismillah,
Assalamualaikum



Merawat Alahan Kulit Bayi Dengan Minyak Herba Glow Gelenggang | Alahan kulit pada bayi mesti mommy diluar sana risau macam mana cara untuk menghilangkannya, apatah lagi pada kulit bayi yang sensitif, kita pun takut nak mencuba pelbagai produk di pasaran walaupun ramai yang syorkan, namun kita nak juga guna produk yang organik dan selamat pada kulit bayi, so kali ini sha nak kongsikan dengan korang satu produk yang sha gunakan untuk baby eshal yang baru sahaja lahir pada awal bulan July 2020.

Baby eshal sudah bebas dari demam kuning pada 2 minggu selepas kelahirannya, jadi sha berasa senang hati, boleh bebas makan apa saja yang bercanggah dengan demam kuning tersebut, namun selang beberapa hari,  kerisauan sha datang balik apabila celah pahanya naik merah ini mungkin disebabkan oleh kerap buang air kecil dan besar semasa kena demam kuning, sha pasti kemerahan itu sangat memeritkan dan gatal, letak bedak baby pun tanda kemerahan tidak ansur pulih. Allhamdulilah, sha baru guna Minyak Herba Glow Gelenggang khas untuk kulit baby, yang bestnya produk ini adalah organik dan tanpa steroid.

Apa itu Steroid?


Steroid adalah hormon semulajadi yang dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Ia bertindak dengan mengawal fungsi badan. Steroid di kategorikan sebagai racun terkawal di mana pengambilannya adalah atas nasihat doktor. Sebarang produk yang mengandungi steroid hendaklah didaftarkan dengan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Bahayanya penggunaan steroid pada kulit baby, namun kebanyakan produk diluar sana mengandungi steroid. Jadi ibu bapa perlu berhati-hati dalam pemilihan produk dalam merawat alahan kulit bayi, better korang guna Minyak Herba Glow Gelenggang ini sebabnya, ia mengandungi :-

1. Gelenggang (Cassia Alata) - agen anti-bakteria dan anti-kulat yang kuat. Dikenali sebagai Cassia Alata atau Senna Alata. Mempunyai nilai perubatan penting dalam merawat penyakit kulit oleh kulat dan telah digunakan oleh manusia berabad lamanya. Gelenggang dikenali sebagai penawar untuk menghilnagkan gatal-gatal kulit yang disebabkan oleh masalah kulit seperti eczema,prosiasis, bisul, panau, kudis buta , kayap, ruam dan masalah kulit lain.

2. Habbatus Sauda (Black Seed Oil) - Bahan-bahan aktif dari Habbatus Sauda ialah thymoquinone, fixed oil dan nigellone yang bertanggungjawab kepada anti-histamine, anti-oksida dan anti jangkitan. 

3. Minyak Argan (Argan Oil) - Flavonoids yang hadir dalam minyak argan mempunyai ciri-ciri anti radang yang kuat. Triterpenoids didapati memberi manfaat untuk eczema dan membina sel kulit baru yang sihat. Kaya dengan vitamin A dan E untuk kelembapan dan ketegangan kulit. 

4. Minyak Zaitun (Olive Oil) - Kandungan nutrisi pada minyak zaitun mampu meresap hingga lapisan terdalam kulit dan menguatkan lapisan tisu berkenaaan. Bertindak sebagai pelembap yang berkesan pada semua kulit termasuklah kulit kering. Malah ia berfungsi melembut dan mengurangkan kekeringan serta kekenduran kulit. 

5. Tanah Liat Putih (Kaolin Clay) - Tanah liat putih merupakan salah satu tanah liat paling asli dan paling halus di planet bumi, ia digunakan pada kulit untuk menyembuhkan ekzema, psoriasis, dermatitis dan pelbagai masalah kulit.

6. Crystal Menthol - Memiliki sifat antiseptik bagi menghalang pertumbuhan kuman dan dapat mengurangkan rasa sakit kerana bersifat dingin. Ia juga digunakan sebagai aromaterapi kerana mengeluarkan aroma yang sejuk dan menjadikan kulit lebih rileks.


Merawat Alahan Kulit Bayi Dengan Minyak Herba Glow Gelenggang


Minyak Herba Glow Gelenggang ini tidak memedihkan, tidak melekit, minyak ini juga tidak panas apabila disapu dan dapat hindari ganguan jin dan makluk halus dengan adanya campuran minyak bidara. Wangian juga sangat best sesuai untuk bayi.

Cara Penggunaan :-
Mandi atau bersihkan kulit bayi menggunakan tisu basah, pastikan betul-betul bersih baru letakkan 1-2 titis minyak herba Glow Gelenggang pada kulit yang gatal, sapu dan biarkan ia menyerap. Gunakan selepas mandi, sebelum tidur dan semasa kulit gatal.

Setiap satu botol Minyak Herba Glow Gelenggang 30ml berharga RM47 dengan percuma penghantaran seluruh Malaysia beserta free gift akan diberikan jika korang beli by set dan combo, dapat harga lagi murah, korang boleh order di https://glowgelenggang.com/, pembayaran melalui online pun boleh

Untuk Maklumat lanjut tentang Glow Gelenggang
WEBSITE : www.glowgelenggang.com FB PAGE : Glow Gelenggang Whatsapp : 014-5445951

3 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. Wahh. Menarik. Sebelum ni tak pernah pula dengar jenama minyak Herba Glow Gelenggang. Uish bahaya betul Steroid ni. Lain kali kena hati-hati waktu nak beli. Memang kena scan betul-betul produk dekat luar sana. Lepasni boleh recommend dekat kenalan atau sedara mara mengenai jenama ni. Terima kasih di atas perkongsian ^^

    Anyway, jemputlah baca entry-entry terbaru Nisha di Blog HadiahBintangJatuh (HBJ),

    Pengalaman ambil kos Pengurusan Perpustakaan / Library Management (Dip sem 4) + Nasihat + Kesimpulan + Throwback
    https://hadiahbintangjatuh.blogspot.com/2020/07/pengalaman-ambil-kos-pengurusan_23.html

    Pengalaman ambil kos Pengurusan Perpustakaan / Library Management (Dip sem 3) + Nasihat
    https://hadiahbintangjatuh.blogspot.com/2020/07/pengalaman-ambil-kos-pengurusan_22.html

    Pengalaman ambil kos Pengurusan Perpustakaan / Library Management (Dip sem 2) + Nasihat
    https://hadiahbintangjatuh.blogspot.com/2020/07/pengalaman-ambil-kos-pengurusan.html


    Dan memeriahkan giveaway oleh Jari Boloq (tamat pada 24/7/2020 pukul 6 petang ni) Boleh klik banner di entry ini ya. Insya-Allah ada rezeki hehe
    https://hadiahbintangjatuh.blogspot.com/2020/07/giveaway-my-life-alhamdulillah.html

    ReplyDelete
  2. Nicenya..
    Bagus juga yang organic kan, no need to worry ada steroid atau Tak.

    ReplyDelete
  3. Bila kulit sensitif susah nak cari produk yang sesuai dengan kulit. Salah pakai sikit terus gatal-gatal. Bolehlah cuba produk ini pula.

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post