Dari Sebuah Rumah yang Kosong

Assalamualaikum, Alhamdulilah malam ni ada free sikit, mau share something yang sangat menyentuh hati sha..kisah dari sebuah rumah yang kosong perlahan2 terisi, walaupun hanya husband ja yang kerja kikikiki

Maafla gambar tak related hahaha

Setiap isteri idamkan rumah yang sebati dengan jiwa..kalau sha, tak kisah asal selesa dan mampu dimiliki..

Barangan pula, bila pindah rumah baru, barang tak semuanya kita terus beli kan? Apa yang penting bagi sha ialah ais box dan dapur gas, kita beli ais box second hand ja wak..masih ok lagi..nanti ada duit lebih boleh ganti baru..then sha beli barang dapur..mostly penting bahagian barang dapur..ada juga barang hadiah kahwin..gelas, piring dan kontainer..terima kasih sebab hadiahkan barang yang cukup berguna selepas kahwin haha..

Sha memang nak pindah rumah sendiri lepas kahwin, means that ada kehidupan sendiri dengan suami dan anak..dengan privasi sendiri..actually awal awal kahwin kewangan tak berapa mencukupi until sha dan suami decide pindah rumah di kuarter husband kerja..time sha pregnant edan 7 bulan..

Semuanya kami mula sendiri, sikit sikit beli barang..kebanyakan barang sha beli dekat kedai rm2 dan ninso..murah2 ja tapi best tengok ada barang dapur sendiri..sayang nak buang even harga murah

Lepas ekonomi dah stabil start beli barang keperluan lain..masih dalam lingkungan keperluan yang dimesti kan ada dalam rumah..macam TV, mesin basuh dan rice cooker..itu semua sha baru ja ada tau..

Tv sha beli second dekat saudara..tapi suara tak keluar..bolehlah tengok chandra nandini guna subtitle hahaha..then bila ada rezeki lebih baru beli smart TV, boleh edan tengok youtube dekat TV, lagi satu xperlu guna decoder mytv..sebab dah ada channel dalam TV tu hanya sambungkan antena saja..sha pakai antena dalam rumah..

Cuci baju pun dah guna mesin..hari tu rumah bawah complain dia basah sebab sha jemur kain kan tak perah..maklumlah xda mesin..hahaha..now alhamdulilah walaupun hanya mesin basuh manual..sha tetap dapat cuci baju dengan bersih

See guys walaupun benda murah, function tetap sama..dari sebuah rumah yang kosong qlhamdulilah rezeki Allah beri kami keperluan untuk diisi pada rumah tersebut..

3 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. rumah cuma kosong dengan barang je. tapi penuh kasih sayang. it's normal bila masuk rumah baru lepas kahwin tak ada brang sangat. beli sikit² ikut kemampuan. Lama² penuh nanti :)

    ReplyDelete
  2. Slow2 isi rumah, yg penting Kita bahagia dgn family sendiri.

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post