SEO Blog Opzzpinky 100%

Assalamualaikum dan Alhamdulilah, syukur setelah seminggu sha gigih untuk perbetulkan dimana silapnya blog sha yang langsung tidak mesra dengan SEO, kadang dapat 89%, lepas itu paling sikit 39%, mata dah berpinar tengok HTML, rupanya salah satu sebab blog sha memang ada Masalah Domain, pun alhamdulilah dapat diselesaikan dalam masa 12 jam walaupun dalam masa 12 yang bakinya, blog tidak dapat dilihat meskipun masa itu juga Pageview naik mendadak kerana entry ini.


Lepas hujan ribut petir melanda, alhamdulilah Allah terbitkan Pelangi yang indah, kini SEO Blog Opzzpinky 100% dengan masalah domain telah selesai dengan template baru hari ini, harap menepati syarat google adsense, sha tengah tunggu keputusan, doakan sha lulus iklan tu. Sempena SEO blog sha 100%, sha nak bagi sedikit tips, harap membantu.

Bila korang rasa sudah sehabis baik memperbetulkan blog tapi masih tidak melepasi syarat 100% SEO, maka korang diwajibkan tukar template, sila google template yang mesra SEO dan jangan risau ada banyak template di web site yang korang boleh pilih mengikut kesesuaiannya, kalau ada yang nak tukar kepada warna kegemaraan, korang boleh rujuk sendiri cara mengubah template tersebut dan sha sangat galakkan korang mengubahnya sendiri untuk meningkatkan sedikit ilmu HTML daripada mengupah orang untuk membuatnya.

Sebelum tukar template, ingin sha nyatakan bahawa, blog korang akan 100% baru, sila back up template lama untuk mengelakkan berlakunya penyesalan. Widget yang sedia ada juga akan hilang sepenuhnya, maka bersedialah untuk mengisi kembali bloglist korang..hihi

Selepas tukar template korang dicadangkan untuk bertenang, sila semak blog yang korang telah ditukarkan kepada template baru ke SEO CHECKER, jika 100% bermakna template itu sememangnya mesra SEO, mana lah tahu kan ada template yang kurang mesra SEO, korang masih ada masa untuk menukarnya ke template lain. Jika tidak, korang akan membuang masa mengubah atau mencantikkan template berkenaan.

Jangan ubah sembarangan kod template yang ada, sebab hari ini sahaja sha suda tukar 2 kali template, sebab ada widget yang kurang mesra SEO, tapi bagi blogger penting juga untuk ada dalam blog, contohnya widget follower, membuatkan peratus SEO sha berkurangan, bila sha padam balik, jadi 100%, sha pun kurang pasti sama ada itu penyebabnya atau bukan.

Untuk SEO Checker sha guna Check my SEO, simple sahaja penggunaanya, korang hanya perlu isi link blog korang dan tekan submit.

Itu sahaja dari sha, harap blog korang pun 100% mesra SEO, kalau tak, cepat-cepat tukar template.

By,
Awak sangat asing, Mrs Stranger
Admin kedua :)


12 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. Alhamdulillah.. Tahniah Kak Sha semoga d'permudahkan rezeki utk Adsense :)

    ReplyDelete
  2. Oh gituuu. Huhu takpa2. Jadinya,kita semua kena lebih berhati-hati lepas ni dlm edit html blog. Huhu ♡ anyway thanks for the sharing !! ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ia patutla smua tmplate dah xda widget tu..huhu..ok nisha gud luck

      Delete
  3. Sayangnya nak tukar template T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg syg sgt..tp klu nak 100% kna tujar jg, kdg tmplate lama balik2 edit jd error huhu

      Delete
  4. alhamdulillah & thniah babe ! =D

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post