Bertenaga Sepanjang Hari Setelah Amal Maajun Nenda

Bismillah, 
Assalamualaikum

Bertenaga Sepanjang Hari Setelah Amal Maajun Nenda | Maajun Nenda ni dah viral dekat tiktok dan IG, ramai orang dah try, artis pun dah ramai try juga..banyak bagi feedback positif, sebagai suri rumah, mak anak dua, yang sibuk mengurus anak dan mengemas rumah mesti nak rasa bertenaga dalam melaksanakan kerja seharian kan, sha pun nak try juga, sha dah beli 2 botol sekaligus maajun nenda ni nanti sha akan share feedback diakhir post ini adakah benar-benar bertenaga sepanjang hari setelah amal maajun nenda ni?

pengasas maajun nenda bersama cucu nya (generasi ke 6)


Rahsia Maajun Nenda 

Kalau korang nak tahu Maajun Nenda ni adalah Rahsia Bidan Istana Sejak 1928, diperbuat 100% secara homemade dirumah menggunakan kuali tembaga bagi memastikan maajun yang dihasilkan betul-betul masak dan tahan lama, pastinya tiada bahan pengawet dan ramuan herba adalah resepi turun temurun yang diguna pakai sejak dahulu lagi. 




Maajun nenda mempunyai 44 jenis herbal, rempah ratus , daun dan akar terpilih antararnya ialah :- 
Manjakani , arabic gum, halia bara, jintan manis, jintan putih, kunyit kering, akar serapat, jemuju, cabai pulas, akai inai, daun pecah periuk, akar gajah beranak, bawang putih, daun senna maki dan akar sekecut.

Seriusly, banyak juga daun dan akar yang sha baru dengar tapi tak kurang juga bahan dapur yang kita gunakan untuk memasak diguna pakai untuk membuat maajun nenda ni, yang pasti kita sudah tahu manfaatnya disetiap 1 biji yang kita kunyah tu kepada badan kita kan.

19 Manfaat Maajun Nenda kepada wanita

  1. Membuang angin dalam badan dengan cepat 
  2. Mengecutkan peranakan 
  3. Melawaskan pembuangan air besar tanpa sembelit 
  4. Mengenyangkan dan amat sesuai untuk diet
  5. Membentuk tubuh yang lebih langsing
  6. Mengetatkan, menegang dan menganjalkan rahim
  7. Menegang payudara dan pingggul
  8. Badan jadi cergas dan ringan
  9. Meyihatkan badan dan otot dalaman
  10. Mengeluarkan angin dalam badan
  11. Melancarkan perjalanan haid
  12. Hilangkan senggugut
  13. Hilangkan keputihan
  14. Awet muda dan kulit cantik dan bibir kemerahan
  15. Hilangkan lenguh badan
  16. Melancarkan peredaran darah
  17. Membanyakkan pengeluaran susu badan
  18. Amat seseuai untuk ibu berpantang
  19. Meningkatkan nafsu/ghairah

Cara pengambilan Maajun Nenda



Dalam 1 botol ada 3 boba, 1 boba bahagikan kepada 8 biji, gentelkan secara membulat so jumlah dalam 1 botol ada 24 biji, Kunyah 1 biji tanpa minum air, sebelum sarapan pagi untuk kesan terbaik

#pastikan tangan bersih dan kering untuk memastikan maajun tidak berkulat sebab maajun nenda tiada bahan pengawet
#habiskan maajun nenda dalam masa 2 bulan, jika tidak makan pastikan simpan dalam peti sejuk

Siapa yang boleh makan Maajun Nenda?





Cabaran 48 hari kunyah Maajun Nenda

Bestnya, apabila korang beli 2 botol maajun nenda korang akan dapat free booklet "cabaran 48 hari kunyah maajun" + bekas penutup kuning. Untuk 2 botol ini genap 48 hari korang kunyah setiap hari.




Dalam booklet ini  korang boleh rekod sebelum dan selepas makan maajun, catat berat dan tinggi korang yang terkini, bacaan bmi sebelum makan untuk rujukan korang bila dah habis cabaran 48 hari kunyah maajun nenda ni, bagi sha dengan adanya booklet ini, korang boleh tahu konsisten atau tidak  cara diet korang dengan rekod pada booklet yang disediakan seperti minum air 8 gelas sehari, bersenam atau workout, pakai bengkung dan semestinya No Sugar !

Selain itu juga diruangan feeback korang boleh nampak kesan pengambilan maajun nenda ini untuk minggu pertama, kedua dan penggunaan berterusan, insyaAllah bila ada usaha dan konsisten korang akan sihat luaran dan dalaman dengan maajun nenda ni.

Feedback selepas kunyah Maajun Nenda

Ini kali kedua sha makan jamu, jamu pertama sha makan lepas sha bersalinkan anak pertama, dan sedihnya jamu tu tak habis pun dimakan sebab sha dihantui dengan rasa jamu tersebut. Bila bersalinkan anak kedua sha dah Trauma nak makan jamu...Tapi sha beranikan diri untuk mencuba maajun nenda ni sebab banyak sangat orang cakap jamu yang ini sedap.

Betul lah jamu ni sha ngam di tekak, rasa pedas-pedas manis madu apabila makan rasa nak lagi haha, asal bangun pagi ja terus cari maajun nenda. Kunyah sebiji lepas tu buat rutin harian sebagai suri rumah.



Bertenaga Sepanjang Hari Setelah Amal Maajun Nenda 


Khasiatnya pula pada badan, alhamdulilah seperti yang sha ceritakan pada manfaat diatas, sha kunyah sebiji sahaja pada hari pertama dah rasa angin keluar dengan cepat dan pembuangan air besar setiap hari membuatkan badan sha jadi ringan dan cergas. Bahaya bila angin banyak dalam badan membuatkan kita lesu dan tidak bermaya, badan terasa sengal dan sakit. Bahan Halia bara pada maajun nenda ni membantu membuang angin dan membuatkan sha bertenaga sepanjang hari, alhamdulilah

Khasiat pada dalaman pula, yang ini korang kena cuba sendiri baru tahu kesannya, malu sha nak bagitahu tapi overall husband memang akan puas hati dengan 'layanan' dan korang pun akan rasa sihat dari segi dalaman.

Sejujurnya, bila makan maajun ni, korang kena banyak minum air, minggu pertama sha makan sha kena migrain sebab kurang minum air dan anak pula menyusu badan, of kos sha migrain kan, sebab badan kekurangan air, so selepas sha set minum air 8 gelas atau ikut keperluan masing-masing migrain akan hilang dengan sendirinya.

Kesimpulannya, mana-mana ibu yang bekerja ataupun suri rumah zaman sekarang sangat memerlukan  supplement, yang pastinya korang pilihlah supplement yang selamat untuk dimakan sekaligus untuk sihat luaran dan dalaman, sha dah jumpa dah, maajun nenda la jawapannya hihi.

Kalau korang berminat nak cuba boleh lah beli dekat shopee dan instagram Mynenda atau lagi senang whatsapp link dekat bawah, sekarang ada harga promosi dan free shipping grab cepat !




Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post