Duduk Dirumah Tidak Lagi Membosankan Dengan 150 Pilihan Game Online Percuma | Main Sampai Puas

Duduk dirumah tidak lagi membosankan dengan 150 pilihan game online percuma Main Sampai Puas

Bismillah, 
Assalamualaikum




Duduk Dirumah Tidak Lagi Membosankan Dengan 150 Pilihan Game Online Percuma Main Sampai Puas | Hari ini adalah hari ke lapan kita duduk dirumah sejak kerajaan mengumumkan untuk lock down, sudah seminggu duduk dirumah, ini antara suatu hikmah untuk kita berehat dirumah, banyak benda yang kita boleh buat termasuklah kemas rumah, bercucuk tanam, dekorasi rumah dan sebagainya. Pasti ramai tahu main game juga boleh mengisi waktu lapang jika kena tempatnya.

Pengaturan masa yang baik adalah penting bagi seseorang untuk menangani masalah stress duduk dirumah. Kita patut cuba jalani kehidupan yang sihat dengan adanya perancangan jadual harian yang berkualiti. Isilah jadual harian korang dengan bermain game selama 20 minit hingga 1 jam sehari. 

Mengimbau kenangan sewaktu jadi kanak-kanak

Kalau sha ingat balik zaman kanak-kanak dahulu, tahun 90an begitu, jadi kanak-kanak adalah sesuatu perkara yang sangat best, tiada tekanan, pikir nak main ja, bangun tidur, mandi, makan, jalan pergi rumah kawan, balik rumah dah petang, biasalah zaman dulu komunikasi secara bersemuka sangat luas dan tiada batasnya. 


sumber : google

Sha pernah ada kawan yang kira berada jugalah, mak bapa dia mampu beli mainan macam brick game, video game yang guna tape tu, yang kami ni cuma menumpang ja pinjam sekejap dapatlah merasa happy nya main game hihi, dapat tengok dengan dekat pun dah kira beruntung tau..yang adik dia perempuan pula, ada barbie doll, siap ada kitchen set lagi, sha cuma ada patung kertas ja itu pun dah rasa bersyukur sangat. 

Bosan duduk dirumah, boleh lepak rumah kawan, sha perempuan pun siap panjat pokok ambil jambu, tapi turun tak pandai haha, aduhai aktif sangat, sha ingat lagi sha pernah dikejar kambing lepas tu panjat pokok, teriak sebab tak pandai turun haha, tiada istilah bosan duduk dirumah sebab dulu mana ada pkp macam sekarang, kalau pun ada banyak aktiviti di dalam rumah boleh buat, handphone masa tu belum ada lagi, jadi sha lebih banyak habiskan masa dengan membaca novel, time tu sha tingkatan 3 tapi dah habis baca novel tingkatan 5 hihi, start situ sha suka dengan sastera.

Sekarang banyak pilihan game online yang korang boleh dapat secara percuma, layari plays.org di laman web ini korang boleh akses game melalui laptop, PC, TV yang mempunyai sambungan internet dan Handphone. Setiap orang mempunyai salah satu device ini, jadi korang tiada alasan untuk merasa bosan bila duduk dirumah.


Kenapa perlu bermain game di Plays.org

Game yang ada di laman web ini sangat mengimbau kenangan di tahun 90an, sebijik betul game yang sha pernah main pada 20 tahun yang lalu, serius sha rindu sangat zaman jadi budak, lagipun dalam laman web plays.org ini terdapat 150 pilihan game online percuma yang korang boleh main bila-bila masa dan dimana jua korang berada. Main sampai puas tapi jangan lupa ikut jadual masing-masing ya hihi.

Kadang nak mula main game online secara percuma ini, kena daftar dulu kan, tapi yang best tentang laman web game yang sha cakap ini, korang tak perlu daftar untuk bermain di laman web tersebut..biar betul? Betullah..masuk ja laman web plays.org korang terus pilih game apa yang korang nak main.

Tak perlu download, tiada iklan dan senang akses

Lagi satu, main game ini tak perlu download aplikasi, kita boleh main directly melalui laman web tu, senang nya kerja, tak perlu penuhkan storage handphone, dahlah handphone sha full dengan gambar dan video anak, anak sha baru 2 ya hihi, lagi pula kalau download aplikasi game dekat handphone, anak sha yang seorang ni dah pandai cari game dekat handphone, game mana yang tak makan data, kalau dibiar main game pula pandai berpindah arah, habis semua kata-kata alien dia hantar dekat whatsapp kawan-kawan :)

Main sampai puas tanpa ada iklan, jarang betul atau langsung tak pernah jumpa game yang kita main secara percuma yang tiada iklan, adapun setiap kali main tak sampai 1 level up dah keluar iklan, lama pula tu ada yang sampai 30 saat, menunggulah kita dengan sabar ya, sampai ada tanda x itupun kalau klik awal melepas point percuma haha, sha main game waktu anak tidur ya, ibu patut main game untuk hilangkan stress, tapi bila dah banyak sangat iklan muncul mana tak stress,  good bye lah jawabnya kan.

Apabila laman web yang tiada iklan, maka browser akan jadi sangat ringan, maksud sha, bila kita buka laman web tu, kita senang akses, tidak payah tunggu loading sampai 100%, pilih ja game yang korang nak main dengan senang hati sebab game nya sangat lightweight melainkan internet korang dah nak habis lah hihi



Game legend, kadang kita lupa cara nak main, kalau korang jenis yang skema, laman web ni ada sediakan cara-cara bermain game tersebut tapi sha jenis yang hantam sajala, bukannya bayar pun haha..Selain dari itu, ada disediakan rating untuk design, tahap kesusahan game tersebut dan rate orang yang main balik game tu, ini untuk korang yang dah tak tahu nak main apa, boleh rujuk pada rating replay hihi. Kalau bosan main 1 orang, boleh ajak anak atau suami main game sama-sama, ada disediakan juga game yang boleh main 2 orang. Jadi meriah sikit rumah tangga kan hihi.

Favorite game dalam plays.org





150 game percuma, mata siapa yang tidak rambang, sampai habis lockdown pun belum habis 150 game tu, tapi sha dari dulu sampai sekarang memang minat game pin ball, kalau main di laptop, sha pandai jadi naga sekejap, sebab penat tekan tetikus bola pandai terlepas, tapi bila main di handphone, boleh cipta rekod baru haha..lagipun dah upgrade dah siap ada space adventure lagi pin ball nya..tapi ada juga game yang hanya support pada PC, tidak pada handphone, korang skip ja apa susah, banyak lagi game korang boleh pilih, sha suka main di handphone ja, 150 pilihan game online percuma, boleh main sampai puas hihi

Duduk dirumah tidak lagi membosankan dengan 150 pilihan game online percuma



Banyak lagi sebenarnya game pilihan sha, yang pastinya apabila kita bermain game dalam laman web ini, ia mengajar kita berfikir secara logik, selain dari hilangkan stress lah duduk rumah 2 minggu kan korang boleh main game ini pula, 

Tambahan lagi, korang kena pandailah atur masa, jangan hidup fokus dengan game ja sehingga hilang orang sekeliling, kesian dekat family, dorang yang bayar wifi tau haha, duduk dirumah tidak lagi membosankan dengan 150 pilihan game online percuma, main sampai puas

10 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. Perbezaan cara permainan di zaman dahulu sangat berbeza dengan zaman sekarang. Sekarang semuanya atas talian. Tak perlu keluar rumah pun untuk bermain.

    ReplyDelete
  2. Wahh bestnya rindu main games lagend. Nt nk ajar anak2 main ni time diaorang cuti

    ReplyDelete
  3. Mmg bosan gila kan.. Kdg2 sampai tak tau nak buat apa.. Nnt boleh la main game ni.. Mcm best ja sbb xdak iklan

    ReplyDelete
  4. mak aihhhh... byknya game dia . hahahah tak boleh tunjuk kat anak nih

    ReplyDelete
  5. Seronok kan dapat main game kat plays ni..game dia relax2 je..main pon x stress. Haha

    ReplyDelete
  6. Bestkan bosan-bosan PKP nih dapat main game online dekat rumah banyak pula game rare yang ada

    ReplyDelete
  7. 2 minggu pkp ni bosan jugak layan sosial media . Sekli sekala adakan onlune games best jugak . Hilang borinng

    ReplyDelete
  8. seharian main kan sha, ndak bosan pasal byk pilihan.

    ReplyDelete
  9. Psst...kat rumah ni kan....Pak Zain yang main game..hahahaha...cucu dia sibuk belajar so takde masa nak main game

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post