5 Langkah Melegakan Tangan Kebas dengan Massage Gel Garcipro

Bismillah, 
Assalamualaikum

5 Langkah Melegakan Tangan Kebas dengan Massage Gel Garcipro | Mereka yang sering mengalami masalah kebas yang juga dikenali sebagai Carpel tunnel Sindrom ini akan berasa sukar melakukan kerja harian dan menghadkan pergerakan akibat sering merasa kebas pada tangan dan jari, tidak lagi kuat untuk mengengam tangan, terasa sakit apabila mendukung anak dan tangan mudah rasa sengal, kebas atau sakit apabila memandu kereta ataupun ketika menunggang motor.

Garcipro merupakan satu rawatan alternatif bagi sakit kebas & sendi yang menggunakan ekstrak minyak kayu putih yang diimport khas dari Australia, selain dari itu, 5 bahan yang lain seperti Peppermint, Aloevera, Minyak Argan, Menthol crystal dan Epal hijau melengkapkan lagi keberkesanan pada setiap satu botol penggunaan massage gel Garcipro ini.

Jadi sha syorkan korang wajib guna massage gel Garcipro untuk mengurut tangan, kaki yang kebas, dan disini juga sha kongsikan video khasiat menggunakan massage gel Garcipro, perkongsian bersama Duta Garcipro Malaysia di dalam TV Hijrah



4 Keistimewaan menggunakan gel massage Garcipro sebagai minyak urut

1.   Rasa Sejuk – Biasanya minyak urut yang paling best adalah minyak urut yang rasanya sejuk dan tidak panas, jadi siapa-siapa yang menggunakan minyak urut Garcipro ini pasti akan berasa nyaman dengan adanya menthol crystal sebagai bahan penyejuk.

2.   Bau Aromaterapi – Rasa sejuk dan nyaman didatangi lagi dengan bau-bauan yang menyenangkan si pemakai dan sha geranti apabila korang memakai minyak urut Garcipro pasti tiada bau ubat.

3.   Tidak Melekit – Suami sha memang jenis yang tak suka guna minyak urut sebabnya kebanyakan minyak urut melekit pada tangan, tapi apabila dia mengurut menggunakan Garcirpo ini,Si tukang urut juga pasti rasa selesa sebabnya minyak ini tidak melekit pada tangan. Minyak urut Garcipro ini mudah meresap dan kesannya lebih cepat dirasai.

4.   Lulusan KKM – zaman sekarang ni pasti ramai orang takut untuk menggunakan minyak urut yang terlampau banyak di pasaran, jangan risau minyak urut Garcipro ini ada lulusan KKM, NOT210104156K

 

Doa Hilangkan Kebas Tangan

“Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari pati (yang berasal) dari tanah. Kemudian Kami jadikan "pati" itu (setitis) air benih pada penetapan yang kukuh.Kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sebuku darah beku. Lalu Kami ciptakan darah beku itu menjadi seketul daging; kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang; kemudian Kami balut tulang-tulang itu dengan daging. setelah sempurna kejadian itu Kami bentuk dia menjadi makhluk yang lain sifat keadaannya. maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik-baik Pencipta” (Surah Al-Mukminuun : ayat 12-14)

 

5 Langkah Melegakan Tangan Kebas dengan Gel Massage Garcipro



1.   Letakkan minyak urut Garcipro pada point di bahagian lengan , urut perlahan pada lengan menggunakan ibu jari dan mulakan dengan tekanan sederhana kemudian naikkan tahap tekanan sedikit demi sedikit. Urut Selama 1-3 minit.

 


 

2.   Urut point menggunakan lengan sebelah tangan. Tekan dan tolak hingga ke pergelangan tangan. Seperti langkah pertama tadi, mulakan dengan tekanan sederhana kemudian naikkan tahap tekanan sedikit demi sedikit, lakukan selama 1-3 minit

 


3.   Letakkan gel massage Garcipro pada point ketiga iaitu di bahagian ibu jari, point ini untuk melegakan kebas pada ibu jari. Di bahagian bawah ibu jari terdapat otot bulat, maka urut perlahan pada bahagian tersebut menggunakan ibu jari sebelah. Urut selama 1 minit.

 


 

4.   Olah sedikit gel massage garcipro pada point keempat yang terletak pada bahagian pangkal jari jemari, untuk sesetengah pesakit, masalah kebas tangan akan merebak pada bahagian ini, oleh itu, urutan ini membantu melegakan masalah tersebut. Tekan ibu jari mengikut point berwarna merah sehingga terasa celah dan tulang setiap point, Urut selama 1 minit.



 

5.   Akhir sekali kita buat regangan pergelangan tangan, tekankan tapak tangan dan pusingkan tangan perlahan-lahan mengikut arah jam sementara tapak tangan masih kekal di atas meja, lakukan senaman selama 1-3 minit.

 

Lakukan setiap hari 3 kali, selama seminggu secara konsisten, insyaAllah kebas tangan akan hilang. Lebih berkesan korang jangan lupa urut menggunakan massage gel Garcipro yang tengah hangat dipasaran, harga pun tengah promo sekarang jangan lepaskan peluang untuk menyelesaikan masalah tangan kebas untuk melakukan pergerakan tanpa had.

Harga RM90 sebotol

Beli 2 botol RM170 percuma sebotol





 

Selain dari masalah kebas pada tangan, Garcipro juga dapat membantu mengurangkan masalah :-

·         Sakit pinggang, Lenguh tengkuk atau leher

·         Sakit Lutut

·         Sakit dan lenguh sendi

·         Angin dalam badan

·         Frozen Finger/ Frozen Shoulder

·         Strok separuh badan

·         Sakit Saraf

·         Sakit tumit menyucuk / Kejang kaki

 


Testimonial setelah seminggu menggunakan massage gel Garcipro.

Sepanjang Ramadhan sha sibuk menjual pelbagai juadah berbuka puasa, bila malam baru terasa lenguh pada badan, lagi-lagi sha masih menyusukan badan anak yang kecil, selain bahu, tangan dan kaki, terasa lenguh pada bahagian belakang dan tumit kaki, setelah seminggu menggunakan massage gel garcipro, alhamdulilah, sha puas hati sakit beransur hilang, dan melegakan tidur malam sha, kini suami sha tiada lagi dengar rungutan mengenai lenguh dan sakit belakang, dengan adanya massage gel garcipro, pergerakan sha tak terbatas sepanjang ramadhan ini.. 

Ternyata dalam setiap 1 botol gel massage ini mempunyai banyak kebaikannya dan dapat menyelesaikan masalah yang korang telah lama hadapi, Untuk pertanyaan mengenai gel massage Garcipro, korang boleh pergi ke laman web nya

Website : www.garciprohq.com  

IG: www.instagram.com/garcipromalaysia 

FB: Garci Pro Malaysia – AppleFit

 

 


15 Comments

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

  1. need this kind of minyak.. sbb tgn suka kebas skrg ni hmmm

    ReplyDelete
  2. Sy kalau jalan lama kaki mulalah denyut sakit jadi sy sapu garci pro gel nih memang melegakan

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah dgn menggunakan gel ini lenguh2 pada anggota badan hilang

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah setelah menggunakan gel ini lenguh di anggota badan hilang

    ReplyDelete
  5. beli sebagai hadiah untuk mak-mak , bagus juga ni!

    ReplyDelete
  6. menarik cara2 nak kurangkan kebas tangan..nak cuba juga nnti nih..time kasih

    ReplyDelete
  7. Pertama kali dengar nama produk ni. Ada caranya juga ye nak menggunakan minyak urut gel Garcipro ni.

    ReplyDelete
  8. Banyak betul kebaikan gel ni, kena cari la satu sebab selalu lenguh tengkuk.

    ReplyDelete
  9. Bagus ni ... cara urut yang betul juga mempengaruhi keselesaan bertambah pula dengan minyak yg bagus

    ReplyDelete
  10. Suka sgt buat step 3 n 4 tu. alhamdulillah buat 3hari berturut2 dah baik.

    ReplyDelete
  11. I truly appreciate this article post. Much thanks again.Massage Spa Center online booking

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Previous Post Next Post